söndag 2 januari 2011

Gott nytt?


Då var det ett nytt år! Blir det gott?
Jag hoppas verkligen det! 2010 var det värsta året jag upplevt hittills i mitt liv, det hann knappt börja innan det blev dåligt... vi hade precis kommit till Thailand förra året när mamma blev inlagd på sjukhuset här hemma i Sverige, då visade sig att hon hade nästan 4 liter vätska i ena lungan, sen skulle det dröja ytterligare 2 veckor när vi precis kommit hem från Thailand tills domen kom - Cancern hade metastaserat sig och spridit sig till lever och lunga...

Knappa 2 månader efter beskedet klarade mammas kropp att kämpa mot cancern, innan hon somnade in. I går var det 9 månader sedan finaste mamma lämnade oss..
Det är sagt att jag skall bli faster om 7 dagar, så i den bemärkelsen så kommer ju 2011 bli ett bättre år än 2010....

Nyårsaftonen tillbringades på min mors hemö - Resö - Kalkonmiddag, sabrering och mys - det var trevligt men mamma saknades förstås!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar