onsdag 31 mars 2010

Mamma somnade in idag

Idag kl 14,10 så somnade mamma in för gott. Mamma förlorade kampen mot cancern.
Jag hann aldrig åka hem och ta hand om mamma som jag skrev. Pappa ringde i söndags kl 23,15 att mamma blivit hastigt sämre, de åkte in i ambulans till Uddevalla, jag slängde mig i bilen och åkte från Göteborg och min bror körde efter ambulansen från Strömstad.

När vi kom in till sjukhuset sov mamma mest hela tiden, men hon var vaken när vi kom fram och förstod att vi alla var där, hon kunde inte prata längre, hon nickade och skakade på huvudet. I går tisdag runt lunch så slutade hon titta upp och sov djupt.
Vi fick förklarat att när levern slutar fungera så hamnar man i leverkoma och man sover skönt och känner ingen smärta.

Idag onsdag så var sköterskorna inne och vände på mamma och när vi kom tillbaks in så hade hon öppnat ögonen, vi hann precis in allihop och så drog hon sina sista andetag.. Fina söta mamma finns inte längre ibland oss, så tungt och så orättvist..

Sov sött kära mamma, vi kommer aldrig att glömma dig!


Mamma och pappa sommaren 2009

7 kommentarer:

  1. Hej Maria!

    Jag visste inte du bloggade och detta blev mitt första besök på din blog. Jag beklagar sorgen, förstår att du har det tungt och ledsamt. Sköt om dig och mina tankar går till dig och dina nära.

    Stor kram,

    Magnus (Gårdmark)

    SvaraRadera
  2. Hej fina Maria.

    Det gör ont att läsa att din mamma lämnat dig och alla hon kände. Jag beklagar verkligen sorgen och vet inte riktigt vad jag ska skriva förutom att mina tankar går till dig och din familj.

    Kramar/

    Emil

    SvaraRadera
  3. Hej Maria,
    beklagar verkligen sorgen och hoppas att ni tar hand om varandra :-(
    Många kramar från Annika H

    SvaraRadera
  4. Å nej Maria! Jag har också precis hittat till din blogg och är såå ledsen att läsa att din mamma somnat in. Det finns inga ord... Jag beklagar verkligen och skickar många tankar och kramar till dig ♥
    /Linda (Hassling)

    SvaraRadera
  5. Hej Maria.
    Vill beklaga sorgen. Jag tänker på dig och din familj. Ta hand om er!
    /Linda Antonsson

    SvaraRadera
  6. Ann-Marie Longworth4 april 2010 kl. 23:08

    Hej Maria!

    Jag beklagar sorgen. Det är svårt att ens börja förstå eran saknad. Ta hand om dig! Jag tänker på dig!

    Kram Amie

    SvaraRadera
  7. Maria, det är tomt på jobbet utan dig. Känner så med dig. Håll ut, håll i och håll om varandra. Många kramar...
    /Maria (Rydberg)

    SvaraRadera