torsdag 11 november 2010

Stockholm...

i två dagar! Har jobbat & åter jobbat instängd i litet litet konferensrum i 2 dagar.. helt slut i huvudet - resultatet blev en 60 sidor lång rapportmall (den blir 100 sidor när den är komplett) I know - death of powerpoint... men pdf:ad och bookmarkad så är den väldigt hanterlig..

Tisdagen bjöd på snökaos och halkigt väder - sov hos min kära vän Karin, fick mysa lite med Viking - min lilla favorit!

Onsdagen - Tunnelbana från Rådhuset till Solna Centrum för att sen åka buss därifrån till jobbet som ligger i Haga Norra... där börjar problemet.. alla - inklusive jag - vet inte vart man skall gå upp när man kommer med tunnelbanan - 4 valmöjligheter med gatunamn som inte säger mig nåt...
How about en skylt :

som faktiskt visar vart bussarna går ifrån - kommer man inte från Sthlm är det helt omöjligt att lista ut vart bussen går ifrån... Sen när jag provat alla utgångarna - vilket visade sig att den första var rätt, men jag provade givetvis de andra med innan jag insåg att den var rätt... var ju tvungen att gå igenom hela Solna Centrums köpcenter för att komma till busstationen... inga skyltar,,,
sen ett annat fel med bussarna i Sthlm - på busshållplatsen står det tex buss 513 mot Hagalund via Solna Station... ok - men eftersom jag inte vet vilket håll varken Hagalund eller Solna station ligger jämfört vart jag är så hjälper inte det mig ett jota....hade velat ha en lista (som här i Göteborg) på vilka hållplatser som bussen går förbi!! så kom till jobbet till slut - men en halvtimme senare än vad jag tänkt mig....

Flyg hem i går eftermiddag och rakt till operan där vi såg:

Var egentligen alldeles för trött för att sitta still i 3 timmar, men det är ju alltid roligt att vara på en musikal!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar