lördag 3 juli 2010

Flaggtävling

Skönt att man valt att spela golftävling den varmaste dagen på året... samtidigt så fläktade det rätt bra så det kändes väl inte så varmt, förutom att man kände sig helt ofokuserad från och till för att man förmodligen inte druckit tillräckligt med vatten...

Idag var det Damtävling - Flaggtävling..definition enligt nedan:
Flaggtävling är en tävlingsform där man spelar tills slagen tar slut, dvs
om du har t ex 20 erhållna slag spelar du tills du har använt 72 + 20 slag.
När slagen är slut så sätter du en flagga och den som kommit längst i
varje klass har vunnit tävlingen.

Jag hade då 10 erhållna slag, det är faktiskt ovanligt mkt, då det brukar ligga på max 8... jag räckte till fram till 18e greenen och där tog mina slag slut.. så himla typiskt.. slösade helt bort mitt närspel idag kändes som.. många onödiga slag...

Ialla fall- jag kom 3a i A-klassen, var väl 3 meter från att ha vunnit, men det är ju så det är!! jag är nöjd med dagen ialla fall!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar