söndag 11 juli 2010

Första helgen på semestern!

Igår började semestern kan man väl säga!

Jag och pappa spelade golftävling - Ett slag för Cancerfonden, en tävling vi spelat varje år, varje par måste lägga minst 300 kr och allt går oavkortat till Cancerfonden, spelarna på golfklubben drog in över 25 000 kr - det var riktigt bra!

Tyvärr spelade vi inte så bra jag och pappa, eller rättare sagt, vi spelade ok, men vi fick inte så mycket poäng, det är rätt kass att ha med mig i ett lag där man spelar poängbogey, jag får ju knappt några poäng... spelar jag på mitt hcp eller tom exeptionellt bra så får jag ju bara 2-3 poäng ändå... singelhcp och poängbogey hör helt enkelt inte så bra ihop... jag lyckades ialla fall ta hem närmast hål på hål 12! 2,90 m lyckades jag med, och det vann jag på! Så ett presentkort på Strömstad räkor fick man för det - jag tackar jag!!

Idag har jag och pappa varit rätt effektiva här hemma på Monelid!
Vi har planterat blommor, sen var vi en tur på Nordby Shoppingcenter... galet mycket norrmän helt klart! jag får nästan lite torgskräck där uppe, så himla mkt folk på samma gång...Vi shoppade bara såna där nödvändiga grejor som tvål och schampo och sånt...

Sen när vi kom hem så satte pappa upp min nya "bar/bord konstruktion" i stugan, dvs två uppfällbara bord konsoller, som man kan sitta och äta vid och titta ut över havet - blev väldigt bra!
Vi har tvättat stugan med mögeltvätt och jag har betsat min nya bar/bord häng!

Nu får det bli soffan kvällen ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar