tisdag 25 maj 2010

AfroPowerDance - bota ryggont?

I höstas fick jag konstaterat vid en MR att jag hade ett litet diskbråck längst ner i ryggen vid kota L5-S1, alltså så långt ner man kommer i ryggen - jag har innan dess haft tokont i ryggen konstant i nästan 2 år där det har strålat ner i rumpan och benen...ofta ett ben i taget och riktigt obehagligt när man sitter ner, som jag ju gör dagarna i ända, kontorsråtta som man är :)

Har nu i 1 års tid kört AfroPowerDance (fast haft fast klass sen i september -09) och jag undrar banne mig om inte min rygg har blivit bättre av just detta?

Visst jag hade flera pump klasser på jobbet innan per vecka och det har jag inte längre.. så kanske kombinationen är en vinnande lösning? inte så mkt pump, men Afro istället?

Kul är det ialla fall, hög puls och svettig som sjutton blir man! Det var 10 pers idag på mitt pass på Exclusive, idag gästades jag av en Sportlife Kollega på passet -Cecilia - en jättego tjej som var en helt grym Afro dansare!!

Nu sitter jag på tåget till Sthlm, skall jobba där veckan ut, lite möten, utbildning osv, passar även på att träffa lite vänner när jag ändå är uppe - 2 flugor i en smäll helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar