måndag 10 maj 2010

Vintergolf?

Det kan man undra efter helgen på Ekerum Öland...

Solsäkra sidan Öland har denna helg bjudit på dimma, regn, blåst och 2-5 grader.
Inte helt optimalt för årets första golfrundor..

Men eftersom sällskapet väger upp det hela så har det varit en fantastiskt rolig helg! I år var vi 6 tjejer som åkte iväg, det var nog minsta deltagarantalet på de 7 golfresor som anordnats, men inte mindre trevligt för det!

Fredagen inleddes med SPA behandlingar, 2 st unnade jag mig -
En 75 minuters fotbehandling och 90 min topp till tå - helkroppsmassage i 60 min och 30 min ansiktsbehandling, helt fantastiskt kan tilläggas!

Lördagens golftävling var en Scramble, där mitt lag gick och vann, själv spelade jag faktiskt oväntat bra för att vara första rundan, så betyget blir godkänt.
Däremot söndagens runda kan kallas rundan från helvetet.. allvarligt talat, jag slog så många dåliga slag så man kan tro att jag aldrig spelat golf förut... kan ha något att göra med middagsdrycken och otroligt lite sömn??.. rundan kändes ialla fall som den aldrig tog slut!! Betyget för söndagen blir under all kritik, skäms på mig!!

5 timmars bilfärd hemåt Göteborg igen med regn hela vägen från Öland till Borås..
Slutbetyg på helgen - lika kul som vanligt och mycket väl godkänt!

1 kommentar:

  1. Hej Maria, visst hade vi det kul!!! Trots väder och en del illamående... Måste varit maten ;-)

    Tänk på att vila upp dig och känna efter hur du mår. Annars kommer allt som ett brev på posten när du minst anar det.

    Grattis i förskott. Hipp hipp hurra!

    SvaraRadera