lördag 15 maj 2010

På min födelsedag

Brukar faktiskt solen skina och vara ganska varmt,
men idag var tydligen ett undantag..Pappa och min bror kom hit till Göteborg igår och tillsammans skulle vi spela golf på morgonen idag... vi hann två hål innan himlen öppnade sig och regnet bara öste ner... vi spelade i 8 hål innan vi gav upp - då hade jag inget skinn kvar på hälarna... jag skulle ju så klart prova mina nya golfskor, det var ju smart i och med att det är 36 håls golftävling i morgon....

Så då när vi är på 9ans tee och beslutar oss för att gå tillbaks - då är man så långt bort som man kan komma på banan - då ville inte mina hälar vara med längre, så då tog jag helt enkelt av mig skorna och knallade barfota.. de första hundra meterna fick fötterna en chock, det var rätt kallt! vi kom bort till kiosken vid 6an, då fick en av golfvärdarna syn på mig och gav mig skjuts tillbaks, ååå vad snällt!

På eftermiddagen begav vi oss till Marstrand för att äta middag på Mama's, mycket trevligt! Deras grillmix går inte av för hackor, mätt som en propp åkte vi tillbaks till Gbg medans bror och far begav sig hem till Strömstad igen! Tack för en jättetrevlig födelsedag!!

Nu ligger jag minst sagt på soffan och slappar, laddar inför seriespelet i morgon på Stora Lundby! 36 hål från blå tee - det är inget man skämtar om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar