lördag 1 maj 2010

Ett sista farväl till mamma

Igår var det mammas begravning, den var väldigt fin, kyrkan var helt full med människor som tyckte om mamma. Det var roligt tycker jag!

Så mycket vackra blommor, och så många gåvor till Cancerfonden, två hela A4 sidor med namn var det som hade skänkt pengar till Cancerfonden - helt fantastiskt!!

Denna text läste jag i kyrkan, den var så passande till mamma!

Du är för alltid en del utav mig
Text: Lasse Berghagen

Här skiljs våra vägar i livet
En väg vi tillsammans fick gå
Jag tog aldrig nånting för givet
Min saknad känns smärtsam ändå

Du skänkte mig glädjen och skratten
I din värld fick jag komma in
Du var den lyssnande rösten i natten
Du gav mig den tid som var din

Här skiljs våra vägar i livet
Men du lät mig tidigt förstå
I stjärnorna står det visst skrivet:
"Tillsammans för alltid ändå"

När natten så stilla sig sänker
Finns tystnadens tomhet hos mig
Och likt den klaraste stjärnan som blänker
Så stark är min kärlek till dig

Du är för alltid en del utav mig
Så fjärran men ändå nära
En ängel ska bära min hälsning till dig
Du är alltid en del utav mig

Jag bifogar några bilder nedan så ni får se hur fint det var!
Tack alla ni som var med igår, och tack alla ni som ej kunde närvara, men som tänkte på oss under den svåra men fina dagen





1 kommentar: